Back to top
Torna al llistat dels Diccionaris en Línia

paradigma de Lasswell - Diccionari de sociologia i ciències socials

Presentació
paradigma de Lasswell paradigma de Lasswell

  • ca  paradigma de Lasswell, n m
  • es  paradigma de Lasswell, n m
  • en  Lasswell's communication model, n
  • en  Lasswell's model of communication, n

Perspectiva sociològica > Disciplines afins > Teories de la comunicació i sistemes simbòlics

Definició
Representació abstracta de l'estructura d'un procés comunicatiu, que concep els mitjans de comunicació com a instruments de persuasió i propaganda capaços de modelar comportaments, actituds i valors mitjançant una relació directa amb el públic.

Nota

  • 1. El paradigma de Lasswell va ser formulat pel politicòleg nord-americà Harold Dwight Lasswell el 1948.
  • 2. El paradigma de Lasswell analitza la comunicació a partir de cinc preguntes bàsiques: Qui? Diu què? A través de quin canal? A qui? Amb quin efecte?, que corresponen als cinc components del procés comunicatiu: l'emissor, el missatge, el canal, el receptor i l'efecte.
  • 3. El paradigma de Lasswell va suposar l'aplicació del model d'experimentació conductista a l'anàlisi comunicativa, i també a l'estudi dels efectes dels mitjans de comunicació social.