paradigma de Lasswell
paradigma de Lasswell
- ca paradigma de Lasswell, n m
- es paradigma de Lasswell, n m
- en Lasswell's communication model, n
- en Lasswell's model of communication, n
Perspectiva sociològica > Disciplines afins > Teories de la comunicació i sistemes simbòlics
Definició
Representació abstracta de l'estructura d'un procés comunicatiu, que concep els mitjans de comunicació com a instruments de persuasió i propaganda capaços de modelar comportaments, actituds i valors mitjançant una relació directa amb el públic.
Nota
- 1. El paradigma de Lasswell va ser formulat pel politicòleg nord-americà Harold Dwight Lasswell el 1948.
- 2. El paradigma de Lasswell analitza la comunicació a partir de cinc preguntes bàsiques: Qui? Diu què? A través de quin canal? A qui? Amb quin efecte?, que corresponen als cinc components del procés comunicatiu: l'emissor, el missatge, el canal, el receptor i l'efecte.
- 3. El paradigma de Lasswell va suposar l'aplicació del model d'experimentació conductista a l'anàlisi comunicativa, i també a l'estudi dels efectes dels mitjans de comunicació social.