Back to top
Vuelva a la lista de diccionarios online

combustible d'aviació sostenible - Diccionari de mobilitat sostenible

Presentación
combustible d'aviació sostenible combustible d'aviació sostenible

  • ca  combustible d'aviació sostenible, n m
  • ca  combustible sostenible d'aviació, n m
  • ca  SAF, n m sigla
  • es  combustible de aviación sostenible, n m
  • es  combustible sostenible de aviación, n m
  • es  SAF, n m sigla
  • fr  carburant d'aviation durable, n m
  • fr  carburant durable d'aviation, n m
  • fr  CAD, n m sigla
  • fr  SAF, n m sigla
  • it  carburante per l'aviazione sostenibile, n m
  • it  carburante sostenibile per gli aerei, n m
  • it  carburante sostenibile per l'aviazione, n m
  • it  SAF, n m sigla
  • en  renewable jet fuel, n
  • en  sustainable aviation fuel, n
  • en  SAF, n sigla

04 Fonts d'energia > 02 Combustibles

Definición
Combustible d'origen biològic o sintètic de característiques molt similars al querosè que pot ser utilitzat com a font d'energia d'un motor de reacció d'un avió sense haver-hi d'efectuar modificacions tècniques, especialment en combinació amb el querosè.

Nota

  • 1. Segons el seu origen es distingeix entre dos tipus de combustibles sostenibles per a l'aviació:
    - SAF d'origen biològic (anomenat bioquerosè o biocombustible per a l'aviació): D'acord amb el reglament europeu ReFuelEU Aviation, es pot elaborar a partir de residus agrícoles i forestals, d'algues, de residus orgànics i d'olis usats (i, fins al 2030, també a partir de greixos animals i de destil·lats); en queden fora els cultius alimentaris i de farratge, els derivats d'oli de palma i soja i la pasta de sabó.
    - SAF d'origen sintètic: D'acord amb el mateix reglament europeu, es pot elaborar a partir de gasos capturats durant el processament de residus o gasos d'escapament de la producció industrial o bé amb hidrogen renovable.
  • 2. Els combustibles sostenibles per a l'aviació són una solució a curt i mitjà termini per a reduir la contaminació atmosfèrica que generen els avions (que són el mitjà de transport responsable de més emissions de diòxid de carboni per passatger i quilòmetre recorregut), ja que a llarg termini es vol arribar a la utilització de fonts d'energia netes.

    Així, el reglament ReFuelEU Aviation estableix com a obligatòria la incorporació d'un 2% de SAF en el querosè utilitzat pels avions el 2025, un 6% el 2030 i un 70% el 2050.
  • 3. La sigla SAF, utilitzada en totes les llengües, correspon a l'equivalent anglès sustainable aviation fuel.