raó per creure
raó per creure
- ca raó per creure, n f
- es razón para creer, n f
- fr justificatif, n m
- fr support de la promesse, n m
- en reason to believe, n
- en RTB, n sigla
Empresa > Màrqueting. Comercialització
Definición
Enunciat breu i concís que expressa la raó que dona suport o credibilitat a la promesa de marca o a un benefici d'un producte.
Nota
-
Criteris aplicats pel Consell Supervisor en l'aprovació dels termes raó per creure i promesa de marca:
S'aprova la denominació raó per creure, calc de la forma anglesa reason to believe, juntament amb la forma semànticament relacionada promesa de marca, per les raons següents:
Pel que fa a raó per creure:
·és una forma adequada perquè és transparent semànticament;
·té el suport dels especialistes de l'àmbit.
Pel que fa a la forma relacionada promesa de marca:
·es tracta d'una forma sintagmàtica descriptiva;
·és una denominació que ja té ús en àmbits especialitzats i té el vistiplau dels especialistes;
·és una forma paral·lela a les del castellà, el francès i l'anglès.
[Acta 637, 30 de maig de 2018]