quota de presència
quota de presència
- ca quota de presència, n f
- es índice de presencia, n m
- es SOV, n m sigla
- fr part de voix, n f
- fr PDV, n f sigla
- en share of voice, n
- en SOV, n sigla
Empresa > Màrqueting. Comercialització
Definition
Percentatge d'aparició d'una marca en un espai o un canal determinats en relació amb el percentatge d'aparició de la resta de marques de la mateixa categoria o del mateix sector durant el mateix període de temps, que indica el seu grau de visibilitat en aquell espai.
Note
-
Criteris aplicats pel Consell Supervisor en l'aprovació del terme quota de presència:
Es reconsidera la forma quota de presència publicitària, aprovada a l'acta del Consell Supervisor núm. 267, i s'aprova en el seu lloc la denominació més sintètica quota de presència, amb una definició actualitzada del concepte(1), pels motius següents:
·la forma quota de presència remet a un concepte més obert, tal com s'entén actualment, especialment en l'àmbit d'internet i les xarxes socials, en què l'aparició d'una marca en determinats espais no es mesura tan sols a partir de la publicitat directa de la marca, sinó també tenint en compte altres paràmetres de visibilitat, com ara el nombre de vegades que ha estat esmentada a Twitter, el nombre de vegades que els usuaris han fet clic al botó "M'agrada" de Facebook o l'ordre d'aparició en els cercadors;
·és una solució avalada pels especialistes, tant la denominació com la nova definició.
(1)La definició aprovada a l'acta núm. 267 era la següent: "Percentatge d'inversió publicitària d'un anunciant o d'una marca en relació amb la inversió publicitària total del sector productiu al qual pertany."
[Acta 610, 7 de setembre de 2016]