simulació de compra
simulació de compra

La informació d'aquesta fitxa procedeix de la Neoloteca, el diccionari en línia de termes normalitzats pel Consell Supervisor:
TERMCAT, CENTRE DE TERMINOLOGIA. Neoloteca [en línia]. Barcelona: TERMCAT, Centre de Terminologia, cop. 1999-2025.
<http://www.termcat.cat/neoloteca/>
A la Neoloteca trobareu informació més detallada dels termes, que inclou:
- Els criteris que s'han tingut en compte per a l'aprovació de la forma catalana proposada (des del 2011).
- El motiu de normalització dels termes i el tipus de formació lèxica de la denominació aprovada (des del 2018).
- ca simulació de compra, n f
- es compra misteriosa, n f
- es compra simulada, n f
- es inspección de incógnito, n f
- es simulación de compra, n f
- es técnica de compra simulada, n f
- es técnica del cliente espía, n f
- es técnica del cliente misterioso, n f
- fr enquête mystère, n f
- fr évaluation mystère, n f
- en mystery shopping, n
<Empresa > Màrqueting. Comercialització>
Definition
Tècnica d'investigació de mercat consistent a fingir, a través d'una persona que es fa passar per client, accions de compra o sol·licituds d'informació de béns o serveis, amb l'objectiu de verificar el compliment dels paràmetres de qualitat establerts per la direcció de l'empresa avaluada o d'un òrgan supervisor.
Note
- En la simulació de compra, la persona que es fa passar per client és un client simulat.