
Ahir, dimarts 4 de març, a l'Auditori de l'Hospital de Mollet, va tenir lloc la xerrada "Deu anys compartint xerrades i neologismes. Per molts termes més!". Es tracta de la desena edició d'una activitat adreçada a estudiants de l'últim curs de secundària o de batxillerat dels centres de Mollet del Vallès, en què el TERMCAT col·labora amb el Consorci per a la Normalització Lingüística i la Fundació Sanitària Mollet, amb el suport de l'Ajuntament de Mollet del Vallès i del Departament de Política Lingüística.
L'objectiu de l'activitat és apropar el coneixement terminològic i donar a conèixer la feina del TERMCAT als estudiants. Amb motiu de la celebració dels deu anys, per part del TERMCAT, a més de la terminòloga que ha fet la xerrada, M. Antònia Julià, hi ha assistit el seu director, Jordi Bover.
Els professors han rebut, prèviament a les xerrades, unes propostes d'activitats relacionades amb la creació terminològica, incloent-hi un concurs en què es planteja als alumnes que creïn un nou terme en català, aplicant-hi els criteris de creació que han vist a classe, i el presentin també de manera creativa amb imatges, pòdcasts, vídeos, animacions, etc. Al llarg de les xerrades es comenten també les creacions dels alumnes i es premien les més creatives i ajustades als criteris que se solen tenir en compte en terminologia.
Aquesta iniciativa s'emmarca en l'acord d'adhesió al Voluntariat per la llengua de la Fundació Sanitària Mollet.
En podeu consultar més informació en aquesta notícia del CPNL.